Platz 11

Nie mogę się powstrzymać. Kolejny sezon rozgrywek piłkarskich w Niemczech rozpoczęty. Napięcie i ciekawość rośnie, budzą się uśpione przez wakacje emocje, rodzą pytania. Dusza kibica rwie się do kibicowania. Mój przypadek jest już chyba beznadziejny. Wydawałoby się, że już się z tego wyleczyłem ale wystarczyła jedna wizyta na stadioniku o nazwie podanej w tytule wpisu. Sierpniowy wieczór (dokładnie 3. 08) i mecz: Werder II – SSV Jahn Regensburg. Jestem jednym z 700 widzów. To zaledwie trzecia liga, kameralny stadion, sympatyczna atmosfera. Mnóstwo znajomych: Thomas Schaaf, Klaus Allofs, Frank Baumann. Przyszedł też Marko Marin, chyba z bratem, bo w życiu nie widziałem drugiego tak podobnego niedużego człowieczka z charakterystycznym nosem. Mecz ogląda też autor „Biblii” kibiców Werderu, Arnd Ziegler, prezenter radiowy i spiker na Weserstadion i wielu innych. O doping stara sie grupa przyjezdnych – miejscowi przyszli porozmawiać, delektować się grą, obejrzeć zaplecze i przyszłość pierwszej drużyny. Jest parno, nadciąga burza. Mecz toczy się szczęśliwie dla nas, szybko uzyskane prowadzenie  i wtedy przychodzi deszcz … Do ataku przechodzą przeciwnicy (w sumie wygrają 4:1) ale stadion robi się w rzęsistym deszczu niesamowicie klimatyczny.  A może tylko mnie się tak wydaje? Przestaję oglądać mecz. Chłonę atmosferę małego stadionu, obserwuję ludzi. Co ich tu trzyma w środowy, sierpniowy wieczór? Chyba to samo co mnie – magia takich chwil, magia futbolu. Brzmi to strasznie kiczowato ale tak właśnie jest. Zastanawiam się nad tym do dziś. Ale stało się – dopadło mnie i będę pisał o tym, co się dzieje w moim klubie. Nie mogę się powstrzymać – to przez ten deszcz 🙂

Skomentuj

